Workshop Storytelling

In deze workshop laten we zien wat een verhaal een goed verhaal maakt. En waarom een journalistieke benadering onmisbaar is in je marketing-aanpak. Want iedere organisatie zit bomvol met goede verhalen. Daar zijn we van overtuigd. Je moet ze alleen weten te spotten. En daarna zó maken dat het de aandacht pakt. Na deze workshop kan jij dat ook.

Donderdag 16 januari 2020 - Rotterdam

Journalistiek

Een vooraanstaande journalist en trainer bij The Story Network deelt inspirerende voorbeelden uit eigen koker en ervaring. Hoe weet je de aandacht te trekken en hoe maak je complexe materie begrijpelijk voor je publiek?

Marketing

We leggen je uit welke elementen belangrijk zijn voor een goed verhaal. Welke vertelvormen je het beste kunt gebruiken. Hoe je jouw publiek het beste kunt bereiken. En hoe je resultaat behaalt. Er komen tal van voorbeelden en cases aan bod. Hieruit verzamel je in de sessie de best-practices die je zelf kunt toepassen.

Zelf doen

In de middag ga je zelf verhaalideeën op papier zetten. Natuurlijk begeleiden we je daarbij. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zal versteld staan hoeveel ideeën er in je opkomen.

Is storytelling iets voor jou?

Deze vragen komen aan bod tijdens de workshop:

Wat maakt een goed verhaal?

Waarom is storytelling belangrijk?

Wanneer werkt storytelling?

Waarom is storytelling waardevol?

Hoe pak je het aan?

Aanmelden

Voor wie?

Natuurlijk is iedereen van harte welkom. Gewoonlijk zijn de meeste deelnemers marcom-professionals of bedrijfseigenaren die verhalen voor zich willen laten werken. Met als doel meer bekendheid te krijgen, nieuwe contacten op te doen of meer verkoop te realiseren.

Deze workshop bestaat uit een ochtend- en middagdeel die je afzonderlijk van elkaar kunt bijwonen. Maar eerlijk gezegd: je haalt het meeste eruit als je er de hele dag bij bent.

Gefaciliteerd door een ervaren journalist en marketing-professional

We laten je kennis maken met alle facetten van storytelling. Wat is een goed verhaal? Welke elementen zijn belangrijk? Maar ook: welke vertelvormen je het beste kunt gebruiken? Hoe bereik je jouw publiek het beste en bereik je het gewenste resultaat? Er komen tal van voorbeelden en cases aan bod. Hieruit verzamel je in de sessie de best-practices die je zelf in de middag kunt toepassen.

12:45 - 13:30

Ook belangrijk.

Voordat je in de middag zelf aan de slag gaat verzorgen we graag een heerlijke lunch.

Gefaciliteerd door een ervaren journalist en marketing-professional

Met alle inspiratie die je 's ochtends opdoet ga je 's middags aan de slag. Je gaat zelf verhalen bedenken en op papier zetten. Natuurlijk doen we dit stap voor stap en begeleiden we je. We zorgen dat je verhaal aansprekend voor je doelgroep is én alle storytelling-elementen erin zitten. We helpen je ook met een goede kop, een sterk intro en een aansprekende vertelvorm. Je gaat naar huis met concrete verhalen waarmee je direct aan de slag kunt.

17:00 - 18:00

We nodigen je graag uit op onze wekelijkse borrel in Venture Café (zelfde locatie)

Vind je het leuk om nog even met ons en de andere deelnemers na te praten? Dan ben je van harte welkom op onze vrij-toegankelijke borrel in het Venture Café.

Ochtend
Storytelling inspiratie en best-practices
199
excl. btwBoek nu
Ochtend
Storytelling vanuit journalistiek perspectief
Storytelling vanuit marketing-perspectief
Voorbeelden en best-practices
Inclusief lunch
Hele dag
Storytelling-inspiratie & zelf verhalen maken
299
excl. btwBoek nu
Hele dag
Storytelling vanuit journalistiek perspectief
Storytelling vanuit marketing-perspectief
Voorbeelden en best-practices
Lunch
Stap in de schoenen van je doelgroep
Brainstorm verhalen
Kop, intro en vertelvorm
Afsluitende borrel
Middag
Zelf verhalen maken
139
excl. btwBoek nu
Middag
Stap in de schoenen van je doelgroep
Brainstorm verhalen
Kop, intro en vertelvorm
Afsluitende borrel

Aanmelden

Enthousiast over deze workshop storytelling? Meld je dan aan.

Nog even de praktische zaken op een rij:
Datum: donderdag 16 januari 2020
Tijd: 10:00 – 17:00
Locatie: Rotterdam, Groot Handelsgebouw
(naast het centraal station)


Let op: deze workshop gaat door bij minimaal 6 deelnemers. Mocht de workshop niet vol zijn, dan wordt deze verplaatst naar een nieuwe datum. Uiteraard wordt je hiervan op de hoogte gesteld en kun je zelf bepalen of je je geld terug wil of meedoet in de volgende sessie.

Locatie en bereikbaarheid

We geven de workshop bij ons kantoor in het Groot Handelsgebouw. Dit is pal naast het centraal station van Rotterdam.

Kom je met de auto? Er is voldoende betaalde parkeergelegenheid in de parkeergarage.

Vragen?

Je kunt ons zo bereiken:

We zien je graag op donderdag 16 januari 2020.

We kijken uit naar je verhalen.