Workshops

Doen we ook. (Graag zelfs.)

In deze sessie laten we zien wat een verhaal een goed verhaal maakt. En waarom dit onmisbaar is in je marketing-aanpak. Want iedere organisatie zit bomvol met goede verhalen. Daar zijn we van overtuigd. Je moet ze alleen weten te spotten. En daarna zó maken dat het de aandacht pakt. Laat verhalen werken.

We leggen je uit welke elementen belangrijk zijn voor een goed verhaal. Welke vertelvormen je het beste kunt gebruiken. Hoe je jouw publiek het beste kunt bereiken. En hoe je resultaat behaalt. Er komen tal van voorbeelden en cases aan bod. Hieruit verzamel je in de sessie de best-practices die je zelf kunt toepassen.

In deze sessie ga je zelf verhaalideeën op papier zetten. Natuurlijk begeleiden we je daarbij. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zult verstelt staan hoeveel ideeën in je opkomen.

De beste verhalen werk je alvast een heel stuk uit. We helpen met een goede kop, een sterk intro en een mooie vertelvorm. Zodat het aansprekend is voor jouw doelgroep. Je gaat naar huis met een lijst met verhalen waarmee je direct aan de slag kunt.

Iedereen kan schrijven, maar wat hulp is altijd goed. Het is soms moeilijk om je gedachten in woorden uit te drukken. En er dan ook nog een goedlopend verhaal van te maken. We loodsen je door het schrijfproces heen. En zorgen er voor dat je de eerste woorden van jouw verhaal geschreven hebt voordat je de workshop uitloopt. (We leggen ook uit waarom dat niet je beste werk ooit hoeft te zijn.)

Zonder overzicht en een heldere taakverdeling blijven al die mooie verhalen op de plank liggen. Structuur helpt jouw contentteam. Wie doet wat en wanneer? En welke tools gebruik je om dat allemaal in goede banen te leiden?

Je hebt een website, je maakt content, je gebruikt sociale media en je verstuurt een nieuwsbrief. Maar wat leveren al deze digitale activiteiten nou op? En hoe maak je dit inzichtelijk voor het management? Weg met Excelsheets waar je handmatig cijfers invoert en waar tig versies van rondzwerven. Jouw dashboard is altijd toegankelijk en geeft de actuele cijfers weer. We laten je zien hoe je dit zelf bouwt.

Wat maakt een merk persoonlijker? Wanneer echte personen – je collega’s – vanuit hun passie vertellen. Zij kennen de context en hebben een relevant netwerk. Zij weten uit de eerste hand exact wat er speelt. Daarbij hebben je collega’s ‘van nature’ kennis in huis: expertise die zij dagelijks inzetten en waar zij veel over kunnen vertellen. Stel dat iedere collega met regelmaat een inhoudelijk bericht zou delen op social media, dan heeft dit een enorme impact op de zichtbaarheid van de organisatie als geheel.

In deze workshop laten we een groep collega’s op een laagdrempelige manier zien en ervaren hoe zij zich ook online – met blogs en social media – als ambassadeur uiten. We geven handvatten en tips om dit op een goede manier te doen.