Bootcamp contentmarketing

Wil jij in twee dagen alle ins- en outs van contentmarketing leren? Dan is deze bootcamp iets voor jou. We organiseren het in samenwerking met de UvA Academy én de beste contentmakers uit ons netwerk.

Tijdens deze intensieve dagen combineren we theorie en praktijk. Na afloop kun je zelf aan de slag met jouw content.

Contentstrategie

Wat maakt content goede content? We laten je zien welke elementen onmisbaar zijn en hoe je een strategie maakt die werkt.

Inspiratie

We laten je talloze voorbeelden van goede content zien. Zowel vanuit de media als het bedrijfsleven.

Zelf doen

We hebben een groot aanbod korte praktische workshops. Van schrijven tot podcasts maken en van organiseren tot dashboards instellen.

Dag 1

Theorie contentmarketing

We beginnen met de theorie uitgelegd door Ed Peelen, bijzonder hoogleraar contentmarketing en oprichter van de UvA Academy. Hij laat zien waarom goede content onmisbaar is in iedere marketingstrategie.

Storytelling

Een ervaren journalist deelt inspirerende voorbeelden uit eigen koker. Ze legt uit hoe je de aandacht trekt en hoe je complexe materie begrijpelijk maakt voor je publiek.

Een ervaren marketeer legt uit welke elementen belangrijk zijn voor een goede contentstrategie. Welke vertelvormen kun je het beste gebruiken? En hoe behaal je resultaat? Je verzamelt de best-practices die je zelf kunt toepassen.

Zelf verhalen maken

In de middag ga je zelf verhaalideeën op papier zetten. Natuurlijk begeleiden we je daarbij. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zal versteld staan hoeveel ideeën er in je opkomen.

Dag 2

Hoe doe je dat nou?

Ideeën heb je nu genoeg, maar de vraag blijft: ‘hoe doe je dat nou?’. Op de tweede dag komen verschillende makers uit ons netwerk langs om korte workshops te geven. Wij werken dagelijks met hen samen om mooie verhalen voor onze klanten te maken. Op deze dag zijn ze er voor jou. Ze leggen de praktijk uit en helpen je op weg.

Gevarieerd aanbod

Er zijn workshops waarin je concrete skills leert, zoals: blogs schrijven, fotograferen, podcasts maken en dashboards opzetten. Maar we wijden ook sessies aan het organiseren van je (interne) redactie en hoe je de nieuwste ontwikkelingen bij blijft zoals influencermarketing en augmented reality.

Programma

Bekijk het gedetailleerde programma hieronder om te zien welke workshops interessant zijn voor jou. Je kiest zelf welke workshops je wil bijwonen. Kom je met meerdere collega’s, dan kun je ervoor kiezen om te spreiden. Er zal heel de dag iemand van de organisatie aanwezig zijn waar je altijd even mee kunt sparren.

Workshops

Dit is het aanbod van workshops die je kunt volgen op de tweede dag. Iedere workshop wordt verzorgd door een ervaren maker uit ons netwerk. Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Arlene Gelderblom
Journalist

Iedereen kan schrijven, maar wat hulp is altijd goed. Het is soms moeilijk om je gedachten in woorden uit te drukken. En er dan ook nog een goedlopend verhaal van te maken. Onze ervaren journalist loodst je door het schrijfproces heen. En helpt bij het schrijven van een goede kop en intro.

Fotograaf Floor Fortunati
Floor Fortunati
Fotograaf

Of je nou festivals of corporates fotografeert, je zoekt altijd het menselijke verhaal. Het maakt niet uit of je marketing B2B of B2C is, de kijker is altijd een persoon. Met een professionele fotograaf ga je aan de slag om zelf aansprekende foto's te maken. Breng je eigen camera (of natuurlijk je smartphone) mee.

Folkert Coehoorn
Podcastmaker

Podcasts worden in een razend tempo populairder. Ook bedrijven hebben ze ontdekt als uitstekende manier om gericht op een specifieke doelgroep hun verhaal te vertellen. En een ruimte te vinden om de diepte in te gaan. Hoe is een goede podcast opgebouwd en hoe maak je die? Folkert Coehoorn is een ervaren podcastmaker en laat je kennismaken met het podcastmedium.

Mart Evers
Data-analist

Je hebt een website, je maakt content, je gebruikt sociale media en je verstuurt een nieuwsbrief. Maar wat leveren al deze digitale activiteiten nou op? En hoe maak je dit inzichtelijk voor het management? Weg met Excelsheets waar je handmatig cijfers invoert en waar tig versies van rondzwerven. Jouw dashboard is altijd toegankelijk en geeft de actuele cijfers weer. We laten je zien hoe je dit zelf bouwt.

Félice van der Sandt
Marketing-strateeg

Influencermarketing is de mond-tot-mond communicatie van het digitale tijdperk. Influencers hebben altijd een zeer specifieke achterban waar je als merk op mee kunt liften. Maar hoe zet je influencers in bij je contentstrategie? Hoe werkt het; waar ligt de gouden combinatie en hoe zorg je voor de meeste reuring? Hoe maak je een campagnestrategie waarbij creativiteit van de influencer behoudt en tegelijkertijd je merkwaarden waarborgt?

Rianne Klaren The Story Network
Rianne Klaren
Marketing-strateeg

Zonder overzicht en een heldere taakverdeling blijven al die mooie verhalen op de plank liggen. Structuur helpt jouw contentteam. Hoe vul je jouw contentkalender in? Wie doet wat en wanneer? En welke tools gebruik je om dat allemaal in goede banen te leiden?

Sander Veenhof
Augmented Reality expert

Wat is de toegevoegde waarde van Augmented Reality? Wat is goede en relevante AR? Welke mogelijkheden zijn er en hoe vertaal je dat naar jouw werkveld? Sander Veenhof, Augmented Reality expert, inspireert en helpt je hierbij.

Aanmelden

Is de bootcamp contentmarketing iets voor jou? Je kunt je aanmelden via de website van de UvA Academy.

Data

8 & 29 oktober 2020

Locatie

Amsterdam

Kosten

€ 995

Wat anderen van de bootcamp contentmarketing vonden

Diana Langerak

Diana Langerak | Marketing & Communicatie

Mart en Rianne van The Story Network zijn experts op het gebied van contentmarketing, storytelling en data-analyse. Ze weten hun verhaal enorm goed en aansprekend over te brengen. Ze denken met je mee. En stemmen hun input af op wat er in de groep leeft. Het is voor mij zeker niet de laatste keer geweest dat ik een workshop of training van The Story Network heb gevolgd.

Vragen?

Neem contact op met Maartje Luinenburg van de UvA Academy.